Om inget händer automatiskt kan du själv öppna skriv ut-dialogen i din webbläsare (t.ex.
+ i Windows och + i macOS)Speluppbyggnad
Ge bollhållaren passningsalternativ framåt, bakåt och diagonalt.
Utnyttja obalans i motståndarlaget.
Exempel på frågor:
• Hur gör ni för att ge bollhållaren speldjup framåt eller bakåt?
• När ska du löpa i djupled för att få en passning?
• Hur kan du placera dig för att kunna ta med bollen i anfallszonen?
9 barn, 20 x 20 meter, bollar, koner, västar, två små mål och ett större mål.
Spelytan delas i två delar, en uppspelszon (UZ) och en anfallszon (AZ). fördelningen kan vara 40–60 % av spelytan.
Anfallande lag har två spelare i uppspelszonen och två spelare i anfallszonen.
Försvarande lag har en spelare i uppspelszonen och tre spelare i försvarszonen.
Uppspelszonen har ett mål med målvakt. Anfallszonen har två små mål eller koner.
• Anfallande lag spelar 2 mot 1 i uppspelszonen. (UZ)
• Försvarande lag spelar 3 mot 2 i anfallszonen. (AZ)
Spelet startar i uppspelszonen där anfallande lag ska passa sin medspelare i anfallszonen och komma till avslut i något av de små målen.
Försvarande lag ska förhindra speluppbyggnad och kontra på målet med målvakt.
Vid omställningar får båda lagen försvara och anfalla i båda zonerna.
Anpassningar:
Jokrar tillhörande anfallande lag.
Ta bort zonerna och spela ett fritt spel.
Spelytan är indelad in en uppspelszon och en anfallszon. Spelet startar i uppspelszonen där anfallande lag ska passa sin medspelare i anfallszonen och komma till avslut i något av de små målen.
Försvarande lag ska förhindra speluppbyggnad och kontra på målet med målvakt.
Vid omställningar får båda lagen försvara och anfalla i båda zonerna.