Global navigering
Fotbollsportalen
Tränarutbildning UEFA A
Tränarutbildning UEFA A
Lyssna
Logga in
Meny
SVENSKA FOTBOLLFÖRBUNDETS
TRÄNARUTBILDNING UEFA A
Huvudnavigering
Utbildningen
Spelet
Ledarskap
Fotbollsfys
Fotbollens historia
Fotbollsportalen
Huvudnavigering Mobil
UEFA A
Utbildningen
SvFF tränarutbildning
Webbuppgifter
Webbperiod 1
Självtest UEFA B
Webbperiod 2
Webbperiod 3
Webbperiod 4
Webbperiod 5
Hemuppgift Elittränarkonferens
Mikrogruppsbesök
Om projektet
Frågor och svar
Spelet
Ledarskap
Utvecklingsmiljön
Motivationsmiljön
Motivationsklimat
Lärandemiljön
Ickelinjär pedagogik
Bestående inlärning och överföringseffekt
Lärandemetoder
Beteendeanalytiskt ledarskap
Vikten av beteendefokus
Vikten av konsekvenser - principen 20-80
Beteenden sker i ett sammanhang
Laget och grupprocesser
Fotbollsmatchens psykologi
Tre generationer idrottspsykologi
Kommunikation
Stresshantering
Att arbeta i team
Planering
Träningspassets struktur
Scouting av motståndare
Matchförberedande fas
Matchplan
Doping
Fotbollsfys
Spelarens fotbollsfysiska egenskaper
Veckoplanering
Fotbollsuppvärmning/Förberedelseträning
Periodisering - lag och individ
Träningsprinciper
Planeringsordning
Skadeförebyggande strategier
Bedömning av fotbollsfys och player tracking
Återhämtningsstrategier
Kost
Sömn
Före, under och efter match och träning
Fotbollsstyrka
Säsongsplanering
Fotbollens historia
Spelet utvecklas
Fotbollen i världen
Damfotbollen
Fotbollen i Sverige
Framtidens fotboll
Fotbollsportalen
Undernavigering
Utvecklingsmiljön
Beteendeanalytiskt ledarskap
Laget och grupprocesser
Fotbollsmatchens psykologi
Stresshantering
Att arbeta i team
Planering
Doping
Ickelinjär pedagogik
Du är här:
UEFA A
Ledarskap
Utvecklingsmiljön
...
Ickelinjär pedagogik
Ickelinjär pedagogik