Frågor och svar

Nedan hittar du några vanliga frågor och svar av teknisk karaktär. Har du frågor som inte besvaras på denna sida, kontakta vår support så hjälper vi dig.

Om du har frågor kring utbildningens upplägg och innehåll så kontakta maria.stahl@sisuidrottsutbildarna.se

Nedan hittar du några vanliga frågor och svar av teknisk karaktär. Har du frågor som inte besvaras på denna sida, maila till support@sisuidrottsbocker.se så hjälper vi dig.

Kan jag ladda ner webbplatsens filmer och övningar till datorn eller mobilen?

Av upphovsrättsliga skäl kan du inte spara ner filmerna till din dator eller mobil.

Varför kan jag inte se filmerna eller annat innehåll på webbplatsen?

Vi har valt ett format på filmerna som ska passa de flesta nya datorer samt mobiler och läsplattor med iOS, android etc. Därför kan några av våra användare behöva uppdatera sina webbläsare, här nedan hittar du länkar till de senaste versioneerna av webbläsare

- Här kan du ladda ned Google Chrome (kostnadsfritt)
- Här kan du ladda ned Firefox (kostnadsfritt)
- Här kan du ladda ned Microsoft Edge (kostnadsfritt)

Varför buffrar / hackar i det uppspelningen av filmerna?

Buffringsproblem är ofta nätverksrelaterade.

På Bredbandskollen.se kan du testa din uppkoppling. Vi rekommenderar att du når upp till minst 1.5Mbit/sek i hastighet för nedladdning i detta test. Ligger du under denna hastighet kan störningar förekomma. Ligger du under vår rekommenderade hastighet kan du testa att koppla från andra enheter som är anslutna till samma nätverk.