Frågor och svar
Här hittar du några vanliga frågor och svar. Har du frågor som inte besvaras på denna sida, kontakta vår supportavdelning så hjälper vi dig.
Hur gör jag för att komma igång?
Du behöver först verifiera den mejladress du vill logga in med. Det är samma mejladress du angav vid anmälan/köpet. Verifieringsmejlet skickas i samband med din anmälan/köp. Har du sedan tidigare verifierat mejladressen är det bara att logga in i SISU Utbildningsportal och påbörja utbildningen.
Jag har inte fått något verifieringsmejl
Du behöver först verifiera den mejladress du använde vid anmälan/köpet. Ett verifieringsmejl skickas från avsändare noreply@sisuidrottsbocker.se i samband med en anmälan. Du behöver bara verifiera din mejladress en (1) gång så har du gjort det vid ett tidigare tillfälle kan du logga in direkt.
Om du inte har fått ett verifieringsmejl inom tio minuter efter att du registrerat dig, titta i din skräpkorg eller i övrigt-mappen. Du kan också klicka på logga-in-ikonen uppe i högra hörnet, och klicka Glömt Lösenord. Då skickas ett nytt verifieringsmejl ut. Du måste ange samma mejladress som användes vid anmälan/köptillfället.
Jag kan inte logga in
Du kan logga in via ikonen uppe i högra hörnet, använd samma mejladress som användes i anmälan/köptillfället. Har du tidigare registrerat dig på SISU Utbildningsportal så använd lösenordet du tidigare angett, trycka annars Glömt lösenord så skickas ett nytt ut. Innan inloggning behöver du verifiera den mejladress du använde vid anmälan/köpet (se punkten ovan).
Jag har inget lösenord
Din e-post kan finnas registrerad sedan tidigare på SISUs Utbildningsportal - antingen inom din idrott eller om du håller på med fler idrotter. Då har du redan ett användarkonto och kan logga in direkt efter anmälan/köpet. Kommer du inte ihåg ditt lösenord så klickar du på Logga in i övre högra hörnet och sedan på glömt lösenord och följer instruktionerna.
Jag hittar inte min utbildning
Om du är registrerad/anmäld på en utbildning kan du logga in i portalen här. Klicka på din idrott och sedan logga in i övre högra hörnet för att komma åt ditt utbildningsmaterial. Har du verifierat din e-post ligger utbildningen på ditt användarkonto. Du hittar alla dina utbildningar och utbildningsmaterial i översta menyraden högst upp till vänster.
Problem med uppgifterna med drag och släpp funktion
Den här typen av uppgift stöds inte av webbläsaren Internet Explorer, du behöver då använda en annan webbläsare. Se länkar längre ned till andra webbläsare att ladda ned.
Kan jag ladda ner filmer?
På grund av upphovsrättsliga skäl kan du inte spara ner filmerna till din dator eller mobil.
Varför kan jag inte se filmerna eller annat innehåll på webbplatsen?
Vi har valt ett format på filmerna som ska passa de flesta datorer, mobiler och läsplattor. Därför kan några av våra användare behöva uppdatera sina webbläsare, här nedan hittar du länkar till de senaste versionerna av webbläsare:
Ladda ner Google Chrome (kostnadsfritt)
Ladda ner Firefox (kostnadsfritt)
Ladda ner Microsoft Edge (kostnadsfritt)
Varför buffrar / hackar i det uppspelningen av filmerna?
Buffringsproblem är ofta nätverksrelaterade. På Bredbandskollen.se kan du testa din uppkoppling. Vi rekommenderar att du når upp till minst 1.5Mbit/sek i hastighet för nedladdning i detta test. Ligger du under denna hastighet kan störningar förekomma. Ligger du under vår rekommenderade hastighet kan du testa att koppla från andra enheter som är anslutna till samma nätverk.
Vill du läsa igenom de generella villkoren för webbplatsen igen?
Generella villkor för webbplatsen.